Google reinventează internetul ca să fii și mai leneș când cauți ceva
Pe 25 septembrie Will Smith împlinește 53 de ani, Donald Glover, 35 de ani și Google Search, 20 de ani. Cu această ocazie, Google a ținut o conferință de presă în care a anunțat toate modificările pe care le va suferi Google Search.
Viitorul căutării, ca multe alte lucruri, va fi dominat de inteligență artificială, iar Google spune că se lucrează intens la algoritmi de căutare care să fie capabil să ghicească mult mai des ceea ce vrei.
Deocamdată o să vezi câteva schimbări esențiale pentru aplicația Google de pe smartphone. În primul rând, o să vezi o nouă versiune a fluxului de știri pe care acum o numește Discover, iar acolo vei putea vedea articole și conținut pe care Google crede că vrei să le vezi pe baza a ceea ce compania știe deja despre tine. Asta nu înseamnă că o să vezi tot timpul cele mai recente știri, ci știrile care sunt cele mai relevante pentru tine. Acesta face parte din strategia de branding a companiei care vrea să transforme Google o unealtă care să te ajute în „călătoria ta”, nu doar să-ți dea răspunsuri.
De asemenea, gigantul american vrea să faca Google un mediu vizual și vei vedea mai multe imagini și mai mult video. Google intră și pe segmentul de „stories”, popularizat de aplicații ca Snapchat și Instagram. Astfel, în viitor vei putea astfel de povești cu imagine și text despre un anumit subiect popular.
Și algortimul de căutare de imagini este modificat și îmbunătățit. Prioritizarea afișării imaginilor va ține cont de calitatea conținutului paginilor, iar paginile cu conținut nou vor apărea primele. În plus, Google Images va fi integrant în Google Lens, unealta companiei care-ți permite să identifici obiectele pe care le fotografiezi în lumea reală. Astfel, ai putea vedea într-o imagine cum se numește acel obiect și de unde l-ai putea cumpăra.
Google începe să atace și piața lui Linkedin și introduce o nouă opțiune numită „Pathways” care să te ajute să-ți găsești o slujbă mai ușor. Folosind această opțiune ai putea să vezi informații relevante despre slujbele pe care le cauți, dar și despre metode de training pentru a dobândi anumite abilități ce-ți vor fi folositoare la următorul job. Pilotul va debuta în acest an în Virginia, SUA.
Este clar că strategia Google este să facă mai ușor procesul de a obține informație și în același timp de a te face să petreci cât mai mult timp pe platforma lor înainte ca tu să dai un click mai departe.